Kūno reakcija į fizinį krūvį skiriasi priklausomai nuo Jūsų konstitucijos tipo!

Įžengę į sporto salę vyrai nori tapti didesni ir ryškesni, o moterys – lieknesnės ir pasitempusios!“ – tokius lūkesčius nuolat išgirstu dirbama sporto klube. Dėl žinių stygiaus, deja, ne visiems pavyksta pasiekti tai, ko tikisi, o GREITAI ir LENGVAI retam kuriam pasiseka.

KODĖL?
Visi esame skirtingai sudėti. Tai, kaip greit mums pavyks padidinti raumeninę masę ir pakeisti kūno kompozicija, stipriai priklauso nuo genetikos, t.y. kokių raumens skaidulų turime daugiausiai ir kaip jos pasiskirsčiusios po kūną.

Sako – moteris daug sunkiau priauga raumeninės masės nei vyras, dėl to, jog ji neturi tiek savyje hormono testosterono – tai tik iš dalies tiesa. Nes šiuolaikinis pasaulis rodo, jog į pilnumą linkęs sėdintis ir nuolat prekybos centro paukštieną bei pieno produktus (turinčius aibę hormono estrogeno) vartojantis gali savo hormoninę sistemą taip išderinti, kad savo gebėjimu priaugti raumenininės masės nusileis gyvybingai jaunai moteriai, sportuojančiai ir kitaip aktyviai gyvenančiai.

Žmonių kūno konstitucijos tipai skiriasi (ir tai galioja tiek vyrams, tiek moterims):

  • Endomorfai – linkę turėti didžiausią riebalinį audinį, ir deda daugiausiai pastangų ruošiantis šiltajam metų laikui;
  • Mezomorfai – nesunkiai išlaiko pakankamai ryškų kūną visus metus;
  • Ektomorfai – valgo daugiausiai, bet apykaita tokia greita, jog turi rūpintis kaip išlaikyti esamą raumeninę masę, tad bet koks prieaugis auga lėtai ir su didele priežiūra-natūraliais būdais tam reikia nemažai laiko ir daug pastangų.

Testosterono-estrogeno santykis, 1-2 tipo skaidulų (kurios iš esmės lemia ar mes turėsime daugiau sprogstamos galios, ar daugiau ištvermės) santykis yra tiek genetiškai apspręstas, tiek dalinai nulemtas mūsų gyvenimo būdo. Kai ką galime pakeisti, o su kai kuo teks dirbti visą gyvenimą ir dėti nuolatines pastangas išlaikyti tai, ką sukuriam.

Bet kad raumeninės masės turėtume daugiau, ir taip pagreitintume savo medžiagų apykaitą ir pristabdytume senėjimo procesus – turime dėti bene kasdienes pastangas jėgos ir treniruočių su pasipriešinimu metu. Tai gali vykti nebūtnai sporto klube, ėjimas kalnuotomis vietovėmis, aktyviai užsiimant namų ruošos, sodininkystės darbais taipogi tinka – kad bent išlaikydami savo raumeninę masę bėgant metams jaustumėmės pakankamai jauni priimti gyvenimo teikiamus iššūkius!

Tad kad ir koks kūno tipas esate – nevalia nusiminti ar nusivilti – kiekvienos pastangos neliks bevaisės, o sąmoningai sportuodami palaikysite ne tik kūno, bet ir proto sveikatą!